Microputtens hjemmeside

Rejsen efter Oliver

18/04-2008

Så er rejsen slut, og Oliver er endelig ankommet til Amager efter at have taget afsked med Burkina Faso og ikke mindst A-C's fantastiske folk dernede; Kalifa og Moussa.
Rejsen hjem gik fint. Der var ingen, som opdagede, at Oliver's efternavn faktisk er stavet forkert i alle de burkinske papirer, og vi valgte altså bare at holde kæft og krydse fingrene
Oliver tog fly-turen med godt humør, men fik kun sovet en 5-6 timer samlet, men så nappede han til gengæld en eftermiddagslur på 4 timer.
Men vi er nu alle 3 lidt brugte i dag, og Oliver skal vist lige vænne sig til det danske klima, mens Jakob nyder kulden 😉.
Oliver har hilst på familiens 4 medlem; Frederik - og bortset fra at Frederik måske er en lille anelse jaloux, ja så er det møde også gået over al forventning.

Vi har haft en helt fantastisk tur, som vi skal bruge det næste stykke tid til at fordøje.
Tak til alle som fulgte med. Tak for alle hilsnerne i gæstebogen, på mails og via SMS og ikke mindst tak til jer, som mødte op i lufthavnen og bød os velkommen hjem.
Her slutter dette kapitel af hjemmesiden og et nyt kan begynde, nemlig 'På barsel med Oliver'.

16/04-2008
Så lykkedes det vist ! Oliver er nu dansk statsborger !
Og sørme om ikke han har fået samme efternavn som sin mor
Da vi i sin tid fik Oliver i forslag, ga' vi ham sin mors efternavn, men et par måneder senere fik vi så besked fra statsamtet og A-C om, at alle børn i Burkina Faso skal have deres fars efternavn, så de havde sendt nye papirer afsted, og vi kunne så ændre det, når han var velankommet til DK.
Men sørme om ikke de har lavet en 'fejl' her i Burkina, så han alligevel har fået det 'rigtige' efternavn fra starten.
Så nu er mor glad 😉
Og det skulle efter sigende (og tro os, vi har spurgt alle!) ikke skabe nogle problemer her.
Eneste problem var hans flybillet, som er udstedt i Jakobs efternavn, så vi måtte en tur forbi Air France og háve den fixet også.
Så alt skulle nu være på plads til, at vi forlader Burkina i morgen som planlagt 😀
Ambassaden bød på champagne i anledning af dagen (altså måske var det i virkeligheden p.gr.a dronningens fødselsdag), så nu ligger vi her med en lille skid på - så et godt tip undgå champagne i 45 graders varme 🙃.
Hyggefisen putter hos far. Hans søvn er blevet afbrudt adskillige gange i dag, fordi vi har skullet på besøg de forskellige steder, og ikke et kny siger han, når vi atter en gang hiver ham op af hans søvn, nå nu faldt han lige i søvn igen - han er bare for dejlig.

Vi glæder os til at se jer i DK.
15/04-2008

Ja, det blev så ikke i dag, vi fik klaret de sidste dokumenter. Den Danske Ambassade havde åbenbart lukket i dag. Papirerne skulle dog være klar, så Kalifa kommer og henter os kl. 8:00 i morgen, og så kører vi først på Ministeriet, derefter til advokaten og til sidst på Ambassaden, og så burde det hele være på plads, så vi kan flyve retur til DK torsdag aften.

Jakob døjer stadig lidt med varmen, så han glæder sig til at komme hjem til de lidt køligere himmelstrøg.

Da vi nu ikke kunne få klaret dokumenterne i dag, har vi haft endnu en dase-dag på hotellet med god tid til at lære hinanden at kende, og Oliver fortsætter med at være en meget glad og nem lille dreng.

Lige nu er klokken 20:30 lokal tid og han burde sove men i stedet ligger han i sin seng og leger/pludrer – tror dog han er ved at overgive sig.

Som I kan se på billedet kan Oliver rigtig godt lide yoghurt. Men generelt spiser han nu godt, og hvad der bliver serveret.

Til orientering kan meddeles at han er en str. 74. Str. 80 er altså liiiige en tand eller to for stort.

14/04-2008

Ja så fangede vi igen et netværk, så her kommer lige de seneste nyheder. Forbindelsen er lidt ustabil, så vi ved ikke lige, hvornår vi kommer på igen.

Den første hele dag med Oliver gik fint.

Han sov 10 timer i træk, var så lidt pylret da han vågnede og det meste af formiddagen, men efter frokost livede han op og blev en glad dreng igen.

I går eftermiddags var vi så heldige at komme en tur ud at besøge Max på hans børnehjem og aflevere en gave, som hans familie havde givet os med hjemmefra. Vi fik taget lidt billeder derude, som vi har sendt hjem til hans ventende familie i DK.

Da vi kom retur, var det tid til Olivers aftensmad og derefter var det sengetid. Oliver har hurtigt fundet ud af, at man sover bedst på maven af far eller mor, så det krævede lige lidt tid at få ham over i hans egen seng at sove, men derefter nappede han igen 10 timer i træk.

I dag var han i godt humør fra morgenstunden, så vi brugte et par timer ved poolen, hvor Jakob fik badet, mens Benedikte prøvede at kommunikere lidt med omverdenen.

Som I kan se kræver det koncentration at klare både barn og computer. Det er for øvrigt Oliver som drikker kaffe, mens mor og far napper en cola.

Lige nu sover Oliver middagslur på fars mave; den lille hyggefis.

Jakob døjer lidt med varmen (ca. 45 grader om dagen), og Benedikte ligner alperne, bakke op og bakke ned, p.gr.a de 10 millioner myggestik hun har fået.

Vi har lagt lidt stemningsbilleder fra Ouagadougou ind under ’Olivers side’, så I kan få et indtryk af omgivelserne her.

Kalifa ringede i formiddag og fortalte, at alle dokumenterne var klar, og at han ville prøve at få en aftale med den danske ambassade, så vi venter på, han ringer igen, og fortæller os de nyeste planer.

12/04-2008
Så blev det lørdag, og vi håber, at I som har været til fest derhjemme har haft en god dag.
Vores dag startede med morgenmad ved 7-tiden, hvorefter vi blev hentet kl. 7:30, hvor turen igen gik til børnehjemmet.
Vi fik lov til at være med til Olivers morgen-vask, og var så sammen med ham indtil ved 10-tiden, hvor vi blev kaldt ind til Martine (lederen af børnehjemmet).
Her fik vi Oliver officielt overdraget, og fik besked om at han haft lidt bronkitis og lidt diarre, men ellers har været sund og rask i den tid han har været på børnehjemmet.
Vi fik hans vaccinationskort og oplysninger om mad osv.
Derefter kørte Jakob med Kalifa og Moussa ud at handle, mens Benedikte blev på børnehjemmet og gav Oliver mad, skiftede ham og klædte ham om til vores eget tøj.
Ved 11-tiden kørte vi tilbage til hotellet, hvor vi har været siden og bare nydt Oliver.
Han er en rigtig hyggefis med et tilsyneladende mildt sind og godt humør, han blev kun lidt utålmodig da mor var for langsom med flasken.
Vi kan ikke helt finde ud af, om han slægter sin far på som fjernsynsnarkoman eller sin mor på som sportsidiot, i hvert fald var han helt optaget af den fodboldkamp, der kørte i fjernsynet i eftermiddag (desværre var det ikke BIF...)
11/04-2008

10/04-2008 – 21:15 lokal tid

Vi er netop ankommet til hotel Ricardo i Ouagadougou efter en lang men smertefri fly-rejse.

Både vi og bagagen inkl. guitar er kommet godt frem, og vel modtaget af Kalifa og Moussa i lufthavnen.

Så lykkedes det sgu' at komme på nettet, så her kommer lige lidt opdateringer fra de første par dage. De første opdateringer er skrevet inden vi fangede netværk.

Vi var så heldige, at der kun var 2 sæder ved siden af hinanden ved vinduespladserne, så der var ingen at tage hensyn til på vores utallige ture til toilettet.
Vi håber, at det er det samme på hjemturen.

Det første indtryk af landet er rødt og gult, rødt støv/jord og gule bygninger.

Værelset på hotellet er ikke så stort, men her er pænt og rent, et hyggeligt pool-område, en masse kælne hunde og nogle monster-store gekkoer 😲.

Lige nu ligger vi på sengen og stener og prøver at forholde os til, at Oliver ligger kun få kilometre herfra og sover, og ikke mindst at vi om mindre end 14 timer skal se ham for første gang - vildt.

Det er nemlig ikke klokken 11 lokal tid men dansk tid, at vi skal på besøg på børnehjemmet.

Forbindelsen her er ikke så hurtig, men vi håber at kunne vende tilbage med mere nyt i morgen.

Vi ved jo, der er nogle derhjemme, så er næsten lige så spændte som os.

11/04-2008

Klokken er 5 lokal tid, 4 timer til vi skal se Oliver og rigtig meget kriller i maven……

Man kan sige ordene inde i hovedet ’om lidt skal vi se Oliver’, men man kan ikke i sin vildeste fantasi forestille sig følelsen, når det endelig sker.

11/04-2008 - 12:15 lokal tid

Vi er lige kommet tilbage på hotellet efter 2 ½ time på børnehjemmet.

Oliver er helt fantastisk ! Han gik vist nærmest i chok, da han så os og kom over på skødet af os, men efter lidt tid tøede han op, og vi fik da et også par smil ud af ham.

Det er en helt vild følelse, at vi nu har mødt ham.

Vi skal på børnehjemmet igen i eftermiddag, og så regner Martine med, at vi kan få Oliver endelig overdraget i morgen til frokost.

Så i morgen ved samme tid ligger vi nok her igen, til den tid dog med Oliver i mellem os.

11/04-2008 - 18:30 lokal tid
Endnu et besøg på børnehjemmet.
Det gik igen over alt forventning.
Vi fik hilst på et par piger, som vist nok er på vej til DK.
Oliver var mere bevidst om os her i eftermiddag, og det var nemmere at skabe kontakt til ham.
I morgen skal vi på børnehjemmet klokken 8:00, så vi kan være med til morgenritualet, og så regner vi som nævnt med at få ham med, når de andre skal ind til middagsluren.
Ha' det godt alle sammen, vi har det helt fantastisk 🤭

17/03-2008

I dag har vi fået bestilt flybilletterne.
Vores rejseplan er, som følger;
Udrejse :
Afgang, Torsdag d. 10/04 kl. 7:05 via i Paris og med et stop i Niamey
Ankomst i Oaugadougou 16:40
(de er to timer bagud).

Hjemrejse :
Afgang, Ouagadougo torsdag aften kl. 20:15
Ankomst i København fredag morgen d. 18/04 kl. 09:20.

Vi skal bo på Hotel Ricardo, som efter sigende ligger lige ved siden af La Pouponniére.

13/03-2008

På denne side vil vi skrive om vores rejse til Burkina Faso, hvor vi skal hente Oliver Wendso hjem til Amager.
P.t. er rejsen stadig i planlægningsfasen, men vi regner med udrejse omkring d. 10/04. Vi glæder os helt vildt 🙃🤭